środa, 4 kwietnia 2012

Babka na maślance


            Oto bardzo szybkie ciasto, powstało po małej przeróbce przepisu Nigelli na muffinki. Miałam sporo maślanki, której kończył się termin ważności więc musiałam ją jakoś wykorzystać. W ten sposób powstał słodki dodatek do kawki.


Składniki:
  • 225g mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 250 ml maślanki
  • 75 ml oleju
  • 150g cukru
  • 50g pokrojonej w drobne kawałki gorzkiej czekolady
            Wykonanie banalnie proste, podobnie jak zawsze jest z muf finkami. Połączyć w jednej misce składniki suche, w drugiej mokre (z cukrem by się zaczął rozpuszczać). Dodać mokre składniki do suchych. Wymieszać niezbyt dokładnie. Piec w 200st. C, przez około 25min.
                 Wystudzoną babkę polałam stopioną białą czekoladą z dodatkiem śmietany kremówki.


             Z reszty maślanki zrobiłam koktajl (maślanka, 1/2 banana, truskawki i maliny jakie jeszcze znalazłam w zamrażarce, z dodatkiem cukru).

Dodaję do akcji durszlaka:

5 komentarzy:

  1. Ciasta na maślance są bardzo pyszne, Twoja babka do kawki idealna, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, kawka zawsze musi być:)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki, cieszę się, że się podoba:)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie..dziękuję za udział w akcji..

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz:)