czwartek, 19 kwietnia 2012

Cytrynowe babeczki jogurtowe

               Przepis na te babeczki znalazłam na blogu moje wypieki. Smaczne cytrynowe babeczki, idealne do dekorowania.

Składniki (wszystkie w temp. pokojowej):
  • 125 g jogurtu naturalnego
  • 75 g roztopionego masła
  • 2  jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 150 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta  soli
  • 125 g cukru 
                 Jogurt wymieszać z przestudzonym masłem, dodać jajka, skórkę z cytryny i cukier. Roztrzepać. Do mokrych składników dodać suche i wymieszać od połączenia składników, nie za długo. Przełożyć masę do foremek na babeczki, ja użyłam formy do muffinów. Piec w temp. 170st. C około 25-30min, do suchego patyczka. Po wystygnięciu udekorować lukrem.

Lukier: 
  • 200g cukru pudru
  • sok z 1 cytryny

             Cukier rozetrzeć z sokiem z cytryny. Gęstość regulować cukrem lub wodą  Udekorować babeczki.

8 komentarzy:

  1. Ooo ostatnio na blogach zrobiło się cytrynowo! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają cudownie. Mam ochotę na taką jedną, mogę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam ochotę :D wyglądają bardzo apetycznie!:)

      Usuń
  3. Babeczki są przeurocze i zapewne pyszne ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam:-) jakie szybkie i proste. Pyszne. Tylko lukier dla Blani kwasny;-)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz:)