niedziela, 28 października 2012

Expresowe ciasto czekoladowe

                Bardzo proste i szybkie w wykonaniu ciasto, mocno kakaowe (jednak trochę za mocno). Miałam ochotę na czekoladowe ciasto a nie miałam czekolady (jak to brzmi:), poszukałam i rzucił mi się w oczy ten przepis.Cała praca przy nim to połączyć składniki, tego szukałam:) Choć w smaku mnie nie zachwyciło i było trochę suche, to myślę że wszystko zależy od upodobań.




Inspiracja: ugotujmyto

Składniki:

  • 400g cukru
  • 420g mąki
  • 140g kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki sody do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • ok. 250 ml mleka 
  • 2 łyżki octu winnego
  • 125 ml oleju
  • 2 jajka
  • 1 filiżanka gorącej kawy rozpuszczonej
              Wszystkie składniki wymieszać, powstanie dość gęste ciasto. Przełożyć do natłuszczonej keksówki i piec w temp. 180st. C przez około 50min, do suchego patyczka. 

Smacznego:)

7 komentarzy:

  1. ekspresowe ale jak pięknie wygląda :) az miło (chociaż) popatrzeć

    OdpowiedzUsuń
  2. sliczne, musze spróbować, uwielbiam przepisy gdzie ciasta nie trzeba wyrabiać, a jak pięknie wyroslo!!

    OdpowiedzUsuń
  3. U Majanki to ciasto nazywa się Ciasto Mleczne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. U Majanki ciasto to nazywa się Ciasto Mleczne :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz:)